PHP sayfasında MySQL bağlantısı nasıl açılır?

php-mysql_connectHazırladığımız bir PHP sayfasında, veritabanında sakladığımız bilgileri kullanmak istersek, bu  bilgileri veritabanından çekmemiz gerekmektedir. Bunu sağlayabilmek için ilk adım da veritabanına bağlanmaktır.

Veri tabanı olarak MySQL kullandığımızı varsayarak devam ediyoruz…

Bağlantı kurmak için kullanacağımız kod:

mysql_connect(servername,username,password);

Kodu inceleyelim.

  • mysql_connect() : bu ifade MySQL bağlantısını sağlayacak olan ve parantez içerisine yazılan parametrelere göre çalışan bir fonksiyondur.
  • servername: sunucu ismidir, ev sahipliği(hosting) hizmeti aldığınız yerden öğrenebilirsiniz, genellikle LOCALHOST olur.
  • username: MySQL için size verilmiş olan kullanıcı adı.
  • password: MySQL için size verilmiş olan şifre.

gerekli bilgileri edindikten sonra bu kodu kullanarak MySQL bağlantımızı kuruyoruz.

Bağlantı sağlandı mı kontrol etmek için örnek kod:

<?php
$con= mysql_connect(“localhost”,”kullanıcı_adım”,”şifrem”);
if(!$con)
{ (‘Bağlantı hatası’);}
else
{ (‘Bağlantı başarılı’); }

?>

PHP sayfasında MySQL bağlantısı nasıl açılır? için 5 cevap

  1. […] ile MYSQL’e veri kaydetmek Mysql ile bağlantımızı kurmuştuk. Şimdi bu bağlantıyı kullanarak bir aşama ileri gidiyoruz ve Mysql tablomuza veri […]

  2. irfan diyor ki:

    o kadar yalın bir anlatım varki arkadaşlar net üzerinde diyar diyar gezmek zorunda kalıyorum şöyle resimli bir şekilde anlatan kimse olmamış visual studio mantığından php mantığına geçmek isteyen birisi olarak kesinlikle accsess bağlantısı gibi değil ve ayreten kodları hangi ?.php uzantısı olan bi dosyanın icerisine yazacagımızı bile belirtilmemişken ve sqlde oluşturduğumuz database nereye koyacagımızı bile bilmezken php mizi sql bağladık diyebilmişsiniz şaşarım biraz daha anlaşılır bi şekilde yazarsanız emin olun nasipleneceğiz kaç gündür sayfalar arasında mekik dokumaktan gına geldi ayreten çok uğraş vererek ulaştığım wordpress phpmyadmin bölümü olan xampp programında datebase oluşturdum ve otamatikmi bağlanıyordur yada hangi php nin icerisine kodları yazaraktan bağlanacağım bir muammadır bana yardımcı olursanız teşekkürlerimi bir borç bileceğimden emin olabilirisiniz

    • PHP'ci diyor ki:

      İrfan Bey yorum ve eleştiriniz için teşekkür ediyorum. Okurların seviyesini bilmeden yazdığım için ister istemez böyle aksaklıklar olabiliyor. Bunları da yorumlarla giderebiliyoruz aslında. PHP ile uğraşmaya başlayan birisinin .php uzantılı dosya kullanması gerektiği gibi çok temel ayrıntıları atladım. Çünkü bunun gibi ayrıntılar bir çok yerde fazlasıyla mevcut. Ben ise işimden artakalan zamanlarımda istekler doğrultusunda bu sayfaları hazırlıyorum.

      PHP ile mysql bağlantısı yapmak için öncelike .php uzantılı bir dosyada çalışmalıyız. Aksi durumda php kodlarımız çalışmayacaktır.
      Yukarıda verilen bağlantı kodu MySQL bağlantısını açmak veri yani alışveriş kanalını açmak için kullanılmaktadır. Bu durumda veritabanına yazma ya da veritabanından okuma işlemi yaptıracağınız her dosyada bulunması gerekmektedir. Bunun farklı yolları olmakla birlikte başlangıç düzeyi için her sayfada en başa yazıp hazır tutmak işinizi görecektir.
      XAMPP ile sanırım PhpMyAdmin ile veritabanı oluşturdunuz. Bu durumda veritabanı oluşturduğunuz arayüzden bir de kullanıcı ve şifre oluşturmanız gerekiyor. Sürüme göre değişiklik gösterebilir, kullanıcı ya da imtiyazlar gibi bir başlık görebilirsiniz. O alandan bir kullanıcı ekleyip bir de şifre tanımlamanız gerekecek. Sonrasında açılan ekranda kullanıcıya neler yapabileceğine dair izinler vermeniz gerekiyor. Tüm izinleri verip kaydedebilirsiniz.
      Daha sonra PHP dosyamıza gelip mysql_connect(“localhost”,”kullanıcı_adım”,”şifrem”); kodunun içine kullanıcı adı ve şifreyi yazarak bağlanabiliyoruz.

      Yine sorunuz olursa, eksik kalan bir yer varsa lütfen sorun, düzeltmeye çalışayım.

  3. irfan diyor ki:

    Zamanını harcayıp değerli olan bilgilerini bizimle paylaştığın için tşk ederim bir den çok sitede bir çok bilgi edinmek ve php yi iyi tanımak için epey uğraş veriyorum – şükür ki bağlanabildim kayıt yapabildim ve listeleyebildim şuana kadar bunları yapabildim ama bir hedef olmadığı takdirde bu öğrendiklerim bir yere kadar olur diye düşünüyorum bir projende yer almak isterim sizinle tanışmak isterim tabletrom2@gmail.com mail adresimden bana ulaşırsanız sevinirim anlatımınız için tşk ederim

    • PHP'ci diyor ki:

      Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana🙂
      Ben öğretim görevlisiyim ve bu aralar web işleriyle ilgilenmiyorum aslında. O yüzden sizinle paylaşabileceğim bir projem de maalesef yok🙂
      Ek olarak haftaya askere gidiyorum ve 6 ay kadar yokum. Size r10.net’i önerebilirim. Orada da kendinizi geliştirmenize yardımcı olacak arkadaşlarla tanışabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

